Jak się robi promocje?

Jak się robi promocje?

Okazuje się, że ponad 80 z nas wybierając miejsce zakupów stara się kierować cenami. Tak pokazują nam badania. Kochamy promocje, które dla większości są tym, gdzie szukamy dla siebie zakupów. jednak takie działania i poszukiwania promocji nie zawsze będą dobre. Firmy zawsze będą działać tak, by w ramach tych promocji sprzedać jak najwięcej.

Praca nad założeniami kampanii promocyjnej

Określamy produkt

Podstawowa sprawa, którą będzie trzeba się zająć to określenie jaki produkt będzie przeznaczony do promowania. Jeśli weźmie się pod uwagę koszty jakie będą z tym związane trzeba wybrać takie produkty, których zysk będzie w stanie sprawić, ze pokryjemy koszty jakie mogła generować w naszym przypadku kampania reklamowa. Promowanie produktu, który ma wysoką marżę może spowodować sytuacje, w których trudno będzie na nim zarobić dobrze, a jednocześnie będzie można liczyć się z tym, że produkt będzie musiał być długo w ramach promocji, by ktoś się nim zainteresował. Dlatego nie ma to większego sensu.

Określamy odbiorcę

W momencie, gdy już będzie wiadomo co chcemy sprzedawać w promocji trzeba się również zastanowić kto może być tą nas ofertą zainteresowany. Określenie grupy docelowej, do której będziemy się ze swoją ofertą kierować to sprawa nadal bardzo istotna i nie będzie można o tym zapominać.

Okazje cenowe

Jeśli uda się skierować dobrze swoją promocję to będzie szansa na zysk. Dlatego akurat ustalenie grupy docelowej może się okazać tą najważniejszą kwestią, gdy ktoś taką promocję chce przygotowywać. Pamiętajmy, że nasze działania kierowane muszą być do szerokiego grona odbiorców.

Kampania reklamowa

Kampania reklamowa to bardzo ważny element informacyjny, który będzie ukazywał nasz produkt czy też naszą markę innym osobom, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Określając cel można skutecznie wybrać narzędzie, w ramach którego będziemy podejmować działania. większość znawców tematu obecnie raczej uważa, że nie ma sensu budować już stałej lojalności z klientami, ponieważ raczej przychodzić będzie po promocje, a mało jest osób, które chcą stale z jakąś marką współpracować.